Daisypath Anniversary tickers

Kisah Kita :)

Friday, May 13, 2011

The Meaning of Condemnation...

Pelik jer title entri kali ni..hahaha..tak da idea da sebab perasaan haru biru..

Baru balik dari bilik Bosss..kenapa kita dipanggil?? dah agak dah, ni mesti nak suruh kita update project dengan  Expertise dari Japan yang hampir setahun dihandle oleh Cik Hanim ni la (cam hebat sangat..).. Hmm..rasa apa eh?? Demotivated kejap dalam bilik SGM tadi.. Mana tak nya kena condemn gila2 depan colleague yang lain.

Tapi, tak heran sangat ngan senior2 ni sebab kita tahu korang memang cam tuh..huh!!!.. Tak larat nak mengumpat...
Sebelum ni korang asyik condemn je project ni kan..nak pinjam equipment pown susah. Yang ralatnya siap cakap invest duit banyak2 tapi hasil tak da.. Sekarang ni baru korang tahu yang projek ni ada masa depan kan.

Hampir setengah tahun dah tinggal projek tu.. Bulan March hari tu baru pulangkan balik Sistem tu ke Japan.. SGM pun tak update apa2 cam nak proceed ke ape ka.. Nak harapkan kita nak pergi bertanya jangan harap la.. Kita ni bukan jenis pro-active n productive sgt..hukhuk..(mengaku kelemahan diri adalah lebih afdal dari asik menyanjung diri sendiri)
Tapi, tak heran sangat kena codemn cam gitu sebab tahu memang kita yang salah.. No update n progress langsung tentang project kita ngan Expert Japan tu.. Analysis result tak complete (tak da la tak buat langsung kan) , then bila SGM tanya tak tahu nak cerita apa.. Bila SGM ingatkan yang kita memang tak da project lain except routine calibration work baru la sedar n insaf sikit.. Nati interview at least ada la jugak point kita nak bercerita kan..(Self healing mechanism..itulah kelebihan ku..)

Selama ni memang tak pernah serius sangat nak kerje.. Tak tahu apa punca.. Metrology field ni sangat best sebenarnya kalau kita faham..

" So, mimpi Cik Hanim untuk bercuti hari Isnin terpaksa berkubur sebab ada Discussion ngan Expert tu..Pasrah saja la.."

No comments:

Post a Comment

me n Muhamad Iskandar Shah:)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Playlist